CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Jumaat, 18 Februari 2011

TUDUNG

Tudung adalah sesuatu yang digunakan untuk menutup bahagian kepala. Bagi kaum wanita Islam bertudung, tudung merupakan suatu keperluan yang sangat penting. Penampilan bertudung yang cantik dan menarik sangat dititikberatkan kerana daripada penampilan luaran kita akan menggambarkan diri seseorang wanita. Pelbagai rekaan tudung yang hangat dipasaran ketika ini telah menambat hati kaum perempuan untuk membelinya. Karnival yang diadakan di Kolej Harun Aminurrashid dan kolej-kolej lain, antaranya menjual tudung yang mempunyai pelbagai jenis dan rupa. Kesemua tudung yang dijual mengikut rekaan terbaru pada masa kini.
Pada kali ini, saya bukan mahu menyentuh soal rekaan yang sedang hangat dipasaran tetapi kekreatifan pereka yang meletakkan nama tudung mereka. Adakah anda ingat suatu ketika dahulu, nama-nama artis yang sedang hangat dalam industri hiburan menjadi pilihan untuk dijadikan nama tudung yang direka? Rekaan tudung bawal telah mendapat nama masing-masing daripada nama artis yang sedang hangat. Sebagai contoh, tudung bawal Wardina, tudung bawal Mawi, tudung bawal Datuk K, tudung bawal Datuk Siti, tudung bawal Angkasawan, tudung bawal Manjalara, dan bermacam-macam lagilah nama nama artis yang ada.
Saya pasti dan jelas, penamaan tudung ini merupakan salah satu strategi untuk menarik pelanggan atau pembeli untuk membeli tudung tersebut.

Tudung Bawal Mawi

Tudung Bawal Dato' Siti Nurhaliza

0 ulasan:

Catat Ulasan