CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Jumaat, 18 Mac 2011

TERLALU DAHAGA AIR

Situasi yang saya ingin ceritakan pada hari ini berlaku di kampus. Saya dan rakan baru sahaja mengikuti kuliah pada pukul 2 hingga 3 petang di DK (dewan kuliah) dan akan berkuliah lagi pada pukul 4 petang. Sementara ada masa terluang, kami pergi ke kedai fotostat untuk mencetak bahan. Panas terik pada waktu itu telah membuatkan tekak saya berasa kering. Lalu saya pun bertanya kepada rakan saya.

Saya : Nak beli air.
Rakan : Beli air apa?
Saya : Air sejuk. Nak yang ice blanded. Kat mana ada jual?
(Kebetulan pada waktu itu di kampus terdapat karnival dan banyak gerai seperti makanan dan pakaian dibuka. Namun, tiada satu kedai pun yang menjual air yang saya inginkan itu. Kemudian, saya sedikit merungut.)
Rakan : Kau nampak sapa yang minum ni?
(Pertanyaan ini telah membuatkan saya dan rakan tergelak, kerana seakan-akan saya disoal seperti kanak-kanak)

Komen/pendapat:
Pasti anda juga pernah laluinya, mungkin ketika kanak-kanak dahulu. Saya masih ingat lagi ketika kecil, saya terlalu inginkan kereta api mainan yang mengeluarkan asap. Jadi, ibu saya bertanya, “kamu nampak siapa main?”. Rakan saya mungkin pelik melihat saya yang terlalu menginginkan air tersebut dan sehingga menyebabkan dia bertanya seperti itu. Dalam beberapa kejadian yang berlaku kepada kita ketika dewasa, mungkin juga pernah dilalui ketika kecil. Hal demikian akan menyebabkan kita berasa seperti sudah melalui peristiwa itu dan secara tidak langsung memori ketika kecil itu datang.

2 ulasan:

armouris berkata...

info tentang dahaga air di SIHAT SELALU - Dahaga Petanda Kekurangan Air

::Izzayu Kadis:: berkata...

Terima kasih atas informasi yang baik itu.

Catat Ulasan